Saturday, October 25, 2008

NUTRIEN HIJAU

Makanan yang mengandungi nutrien yang tinggi:

PYTHO GREEN











Mengikut pakar kesihatan, kerap makan buah2 an, sayuran, bijiran dan product tumbuhan adalah tanda pemakanan yang baik; khususnya makanan yang asli. Makanan hijau asli membantu mengimbangkan asid berlebihan dalam badan dan menguatkan sistem pengimunan tubuh kita.

1.Apakah kandungan utama Phyto Greens ?
Kandungan utama Phyto Greens ialah chlorella, spirulina, alga dunaliella salina, kelp, alfalfa , tunas barli, tunas gandum, akar chicory, teh hijau, beras kasar, gentian epal dan lesitin.

2.Apakah nutrien yang terdapat dalam Phyto Greens ?
Klorofil , protein, beta-karotein , mineral, vitamin B1 dan E, fiber serta cholin membekalkan nutrien yang seimbang dan mencukupi kepada sistem keimunan untuk memberi perlindungan yang optima kepada manusia.

3.Apakah cara yang terbaik dan waktu yang paling sesuai untuk minum Phyto Greens ?
Phyto Green harus diminum dalam keadaan perut kosong iaitu 20 minits sebelum atau 2 jam selepas makan supaya makanan tidak menjejaskan sistem penghadaman untuk penyesapan nutrien Phyto Green. Ia juga disyorkan supaya membancuh Phyto Greens dengan air sejuk atau cecair yang bersuhu bilik kerana air panas akan memusnahkan enzim.

4.Siapakah yang sesuai untuk minum Phyto Greens?
Phyto Greens merupakan makanan tambahan yang sesuai untuk semua tanpa mengira jantina atau usia termasuk bayi dan wanita hamil . Walau bagaimanapun, jika sesiapa mengalami masalah kesihatan yang teruk atau berkomplikasi, sebelum anda bermula mengambil sebarang makanan tambahan , seharusnya mendapat nasihat daripada pakar perubatan terlebih dahulu.



dalam sekotak Greens ada mengandungi 46 nutrien yang diperlukan dalam badan kita dan mengandungi 12 jenis vitamin seperti tertera dibawah;

1)Chlorelle( kaya dengan klorofil) - ia membantu menguatkan sistem pengimunan tubuh untuk mengekal tubuh yang sihat

2)Spriluna ( Kaya dengan protein) - ia membantu meningkatkan tenaga dan kesihatan, dengan menbekalkan amino asid untuk badan kita.Ia juga membantu mengekal tahap gula dalam darah kita.

3)Dunaliella Saline Algae (kaya dengan B-carotene semulajadi) - Seperti anti-pengoksidaan, ia membantu mengelakan radical bebas daripada merosakan tubuh kita.ia juga membantu mempertingkatkan fungsi sel mata, dan menjaga kesihatan kulit. Ia melindungi kolesterol dan lipid daripada oksidasi, seterusnye membantu menyokong sistem kardiovaskular.

4)Kelp (kaya dengan dengan iodin)- ia membantu menyelaraskan danm engawal fungsi hormon tiroid (thyroxine).Ia juga membantu mengawal berat tubuh badan.
5)Alfalfa (kaya dengan bahan galian) - Ia membantu peristalsis saluran usus dengan lancar.

6)Barley Grass (Kaya dengan vitamin) - Ia meningkatkan sistem pengimunan dan melancarkan sistem metabolisma dan juga pengaktifan sel.

7) Wheat Grass (kaya dengan Enzim) - Ia membantu fungsi detoksifikasi dengan membuang bahan toksin dalam tubuh.Ia juga mempercepatkan proses penyembuhan luka atau kecederaan.

8)Akar Chicory ( Inulin) - Merupakan makanan kepada bakteria yang berfaedah (prebiotic).Ia juga membantu memperbaiki fungsi penghadaman dan saluran usus dengan mengalakkan flora baik dalam usus.

9)Teh Hijau (kaya dengan catechins) - Seperti anti-pengoksidaan, ia membantu menyingkirkan toksin dalam tubuh dan menguatkan sistem pengimunan.
10)Brown Rice Bran (kaya dengan Vitamin B1 dan B12) - Ia membantu melancarkan metabolisma dan menguatkan fungsi kardiovaskular.

11)Serat epal hijau (kaya dengan serat)- Ia membantu mempertingkatkan fungsi sistem penghadaman dan melancarkan metabolisma.

12)Soy Lecithin (kaya dengan choline) - Ia membantu proses metabolik lemak dalam tubuh dan dikenali sebagai metabolisma lipo. Ia juga membantu mengekalkan fungsi kardiovaskular.

Greens ini juga boleh dibuat mask, nak tahu caranye? singgah ke info double mask at home.

No comments: